Historie z życia wzięte: Ewa i Jan odkrywają moc profesjonalnych zdjęć nieruchomości i spacerów 3D
W poprzednim artykule z serii „Historie z życia wzięte” Ewa i Jan dowiedzieli się, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zastosowanie home stagingu. Dzięki temu ich mieszkanie nabrało świeżości i atrakcyjności w oczach potencjalnych kupujących. Jednak to był dopiero początek ich przygody z efektywną sprzedażą nieruchomości. W tym artykule przybliżymy wagę profesjonalnych zdjęć nieruchomości, wirtualnych spacerów 3D oraz wykorzystania dronów w fotografii nieruchomości.
Pierwsze kroki w świecie profesjonalnej fotografii nieruchomości
Ewa i Jan zdali sobie sprawę, że nawet najlepiej przygotowane mieszkanie nie przyciągnie uwagi, jeśli nie zostanie odpowiednio zaprezentowane w ogłoszeniu. Postanowili skonsultować się z profesjonalnym fotografem specjalizującym się w nieruchomościach.
— Zdjęcia to wizytówka naszego mieszkania w internecie — zauważyła Ewa. — Chcemy, aby wyróżniało się na tle innych ofert nieruchomości na sprzedaż.
Fotograf wyjaśnił im, jak ważne jest odpowiednie oświetlenie, kadrowanie oraz prezentacja przestrzeni. Zaproponował także wykonanie zdjęć panoramicznych, które pozwolą pokazać układ pomieszczeń i ich wielkość.
Pamiętam czasy, kiedy jako pośrednik zajmowałem się również wykonywaniem zdjęć, a później ich obróbką. Byłem i tak jednym z lepiej przygotowanych do tego zadania pośredników, ponieważ odbyłem kurs fotografowania nieruchomości, byłem szczęśliwym posiadaczem lustrzanki Nikon D90 — na ówczesne czasy to był jeden z lepszych aparatów. Do tego miałem dwa obiektywy. Jednak łatwo możecie sobie wyobrazić, że moje ujęcia, dobór światła, przysłony czy późniejsza obróbka były dużo słabsze niż u profesjonalnego fotografa posiadającego znacznie lepszy sprzęt i programy do obróbki zdjęć. Bardzo szybko zdałem sobie z tego sprawę i, chcąc być bardziej skuteczny, nawiązałem współpracę z profesjonalnym fotografem, z którym do dziś współpracuję.
Spacer 3D — nowy wymiar prezentacji nieruchomości
Podczas rozmowy fotograf zasugerował również wykonanie wirtualnego spaceru 3D nieruchomości.
— To świetny sposób, aby potencjalni kupujący mogli „przejść się” po waszym mieszkaniu bez wychodzenia z domu — wyjaśnił.
Jan był początkowo sceptyczny, ale gdy zobaczył przykładowy spacer 3D innej nieruchomości, był pod wrażeniem.
— To naprawdę daje poczucie, jakby się tam było — przyznał. — Może to zachęcić więcej osób do umówienia się na oględziny na żywo.
Warto zwrócić uwagę, że na rynku są różnej jakości spacery 3D. My korzystamy z firmy Matterport i uważam, że jest to jeden z najlepszych jakościowo spacerów. Pamiętam sytuację, jak kiedyś klient przyszedł obejrzeć mieszkanie, po którym wcześniej „spacerował” wirtualnie, i sam od razu skierował się do łazienki, wskazał na płytki na ścianie i mówi: „Wiedziałem, że tu brakuje fugi”. To pokazuje, jak dokładna i precyzyjna jest dziś technika.
Spacery pomogły mi też sprzedać na początku pandemii dwa domy. Zdążyliśmy zrobić spacer 3D, nim wprowadzono obostrzenia. Później klienci mogli tylko obejrzeć ogród i okolicę, ale środek domu podziwiali za pomocą wirtualnych spacerów. Ich wysoka jakość spowodowała, że czuli się na tyle komfortowo, że zdecydowali się je zakupić. A warto dodać, że każdy z domów kosztował ponad 1 mln zł.
Atutem spacerów jest również fakt, że unikamy niezdecydowanych klientów albo „pustych” wizyt. Przychodzą już raczej osoby, którym odpowiada układ mieszkania i wykończenie nieruchomości, co znacznie przyspiesza sprzedaż i ogranicza liczbę wizyt.
Gdy jako biuro wprowadzaliśmy spacery 3D do naszej oferty, to byliśmy pierwszą firmą w Wielkopolsce i drugą w Polsce. Musieliśmy specjalnie zakupić i sprowadzić kamerę z USA, ale warto było, nasze oferty bardzo pozytywnie wyróżniały się na rynku. W dalszym ciągu stawiamy na innowacyjność, co znacznie zwiększa naszą skuteczność w procesie sprzedaży i zakupu na rynku nieruchomości.
Dron — perspektywa z lotu ptaka w fotografii nieruchomości
Dla osób, które sprzedają nieruchomość gruntową zabudowaną lub niezabudowaną, sugeruję wykorzystanie drona do wykonania zdjęć i filmów z powietrza. Takie ujęcia mogą podkreślić atuty lokalizacji nieruchomości, co jest szczególnie ważne przy sprzedaży tego typu nieruchomości.
Dzięki dronowi możemy pokazać nie tylko samą działkę, ale także jej otoczenie — pobliski las, rzekę czy infrastrukturę.
Rozwój techniki sprawia, że drony pomagają również w nagrywaniu filmów reklamowych i promocyjnych nieruchomości.
Efekty profesjonalnej prezentacji nieruchomości
Stare chińskie przysłowie mówi, że „jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. Dużo w tym prawdy, szczególnie w obecnych czasach, gdy liczba informacji, które do nas docierają, jest tak duża, że broniąc się przed tym, często przeglądamy same zdjęcia i krótkie filmy, bo nie mamy już czasu i siły, aby czytać i przyjmować jeszcze więcej informacji. Dlatego dobre zdjęcia nieruchomości bardzo mocno przyspieszają sprzedaż i zwiększają wartość sprzedawanej nieruchomości.
Skończyły się już czasy, kiedy robiło się telefonem komórkowym zdjęcia i wystawiało je na portalach. Nawet najlepszym telefonem nie zrobimy tak ładnych ujęć, jak profesjonalny fotograf nieruchomości, a miejmy na uwadze, że to właśnie zdjęcia przyciągają głównie potencjalnych klientów.
Jeśli chodzi o fotografa to polecam i sam od lat współpracuję z Michałem Płachetką z firmy SpacerWeb, tel. 607 427 515, email: michal.plachetka@spacerweb.pl.
Podsumowanie
Powyższe przykłady pokazują, jak ważne jest profesjonalne podejście do przygotowania nieruchomości. Dobre zdjęcia, wirtualne spacery 3D i materiały z drona mogą znacząco zwiększyć zainteresowanie ofertą i przyspieszyć sprzedaż.
Oczywiście fotograf nie będzie w stanie zrobić pięknych zdjęć, jeśli wpierw nie przygotujemy nieruchomości, o czym była mowa w poprzednim artykule.
Kolejnym krokiem jest odpowiednia reklama w mediach społecznościowych i na portalach oraz prezentacja oferty, ale o tym już w następnym rozdziale. Bądźcie z nami!

