Historie z życia wzięte: Ewa i Jan poznają techniki sprzedaży nieruchomości
Po dokładnym przygotowaniu swojego mieszkania do sprzedaży i wykonaniu profesjonalnych zdjęć, Ewa i Jan stanęli przed kolejnym wyzwaniem: jak skutecznie sprzedać swoją nieruchomość. Zrozumieli, że samo wystawienie oferty na portalach internetowych nie wystarczy. Dlatego postanowili powierzyć proces sprzedaży profesjonalnemu pośrednikowi nieruchomości.
Wyróżnienie oferty na portalach
Profesjonalny pośrednik wyjaśnił im, że 70% osób poszukujących nieruchomości przegląda jedynie pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Druga strona przyciąga już tylko 20% użytkowników, a trzecia i kolejne – zaledwie 10%, najczęściej inwestorów szukających okazji. Na jednej stronie zazwyczaj wyświetla się około 20 ofert, więc kluczowe jest, aby ich mieszkanie znalazło się w tej czołówce. Pośrednik zainwestował w wyróżnienie oferty Ewy i Jana, aby zwiększyć jej widoczność.
Aktywne poszukiwanie klienta w mediach społecznościowych
Pośrednik podkreślił również znaczenie aktywnego poszukiwania klienta, zwłaszcza na, gdy jak obecnie mamy ”rynku kupującego”, gdzie jest wiele dostępnych ofert. Wykorzystywanie reklam na Facebooku, Instagramie i TikToku, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Dzięki temu oferta mogła zainteresować osoby, które wcześniej wahały się co do zakupu, ale profesjonalna prezentacja nieruchomości w mediach społecznościowych przekonała je do podjęcia decyzji.
Ze względu na rosnącą liczbę klientów ze wschodu, pośrednik zadbał także o widoczność oferty na Telegramie. Dodatkowo, korzystając z doświadczenia w budowaniu społeczności, publikował filmy i materiały promocyjne na YouTube. Wiele osób dowiaduje się o nieruchomościach właśnie dzięki rolkom, filmom czy postom, zwłaszcza jeśli nie szukają aktywnie na portalach.
Proces prezentacji nieruchomości
Ewa i Jan zrozumieli, że gdy już znajdzie się potencjalny klient, równie ważny jest sam proces sprzedaży nieruchomości. Pośrednik doradził im, że najlepiej będzie, jeśli nie będą obecni podczas prezentacji mieszkania. Dzięki temu kupujący mogą poczuć się swobodniej i wyobrazić sobie, jak zamieszkują w tym miejscu, nie mając poczucia, że wchodzą w czyjeś życie.
Pamiętali sytuację, gdy oglądali mieszkanie, w którym podczas prezentacji właściciele byli obecni i zajmowali się swoimi sprawami. Telewizor w salonie był włączony, przygotowywany obiad, a dzieci bawiły się w swoich pokojach. Było to dla nich krępujące i szybko zniechęciło ich do zakupu. Postanowili więc unikać podobnych błędów i zaufać doświadczeniu pośrednika, który zadba o komfort potencjalnych nabywców.
Pośrednik poprosił ich, aby nie oddalali się zbyt daleko podczas prezentacji, aby w razie potrzeby być dostępni do omówienia szczegółów. Często klienci decydują się na zakup już na miejscu i warto wtedy podpisać protokół uzgodnień między stronami. Szczególnie ważne jest to w piątek, ponieważ jeśli nie dojdzie do żadnych ustaleń i wpłaty choćby symbolicznej kwoty, to w poniedziałek najczęściej kupujący przekazują informację, że jednak rezygnują. Emocje opadają, a wpływ osób trzecich może skłonić ich do dalszych poszukiwań.
Zalety korzystania z usług profesjonalnego pośrednika
Ewa i Jan zaczęli dostrzegać liczne korzyści wynikające ze współpracy z profesjonalnym pośrednikiem nieruchomości. Nie tylko posiadał on szeroką wiedzę na temat rynku nieruchomości, ale także doświadczenie w skutecznej promocji i sprzedaży mieszkań i co równie ważne oszczędzali czas, ponieważ nie musieli przeprowadzać często długich rozmów z zainteresowanymi osobami.
Kupujący często czują się bezpieczniej, gdy sprzedającego reprezentuje profesjonalny pośrednik. Wiedzą wtedy, że transakcja jest prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami rynkowymi. Pośrednik jest w stanie udzielić wyczerpujących informacji na temat nieruchomości, odpowiadać na pytania dotyczące stanu prawnego, technicznego czy planów zagospodarowania przestrzennego.
Dodatkowo, pośrednik zna procedury sprzedaży i potrafi sprawnie przeprowadzić klientów przez cały proces – od prezentacji nieruchomości, przez negocjacje, aż po finalizację transakcji. To buduje zaufanie zarówno u sprzedających, jak i kupujących.
Istotnym aspektem jest również fakt, że pośrednik posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. W razie ewentualnych nieścisłości czy problemów związanych z transakcją, kupujący mają możliwość dochodzenia odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej pośrednika. To dodatkowo zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewność, że transakcja jest zabezpieczona pod każdym względem.
Kolejne kroki Ewy i Jana
Dzięki powierzeniu procesu sprzedaży profesjonalnemu pośrednikowi, Ewa i Jan mogli skupić się na innych sprawach, wiedząc, że ich nieruchomość jest w dobrych rękach. Kluczowe okazało się nie tylko atrakcyjne przygotowanie oferty, ale także profesjonalne podejście do jej promocji i prezentacji.
W kolejnym artykule przybliżymy różne rodzaje negocjacji, ponieważ to od nich zależy, jak korzystnie sprzedamy lub kupimy nieruchomość.